Digital närvarolista
Publicerat 2017-10-16

Ny musiktävling: tolka Rocka sockorna-låten!

Idag startar en musiktävling som vi på Studieförbundet Vuxenskolan gör tillsammans med Svenska Downföreningen. Det hela går ut på att göra sin version av Rocka sockorna-låten!

Svenska Downföreningens Rocka sockorna-låt tog sig in i våra hjärtan och hjärnor och till och med på Virallistan på Spotify i våras.

– Jag är så glad och lycklig över spridningen av låten och att många förskolor och skolor valde att sjunga vår sång på sina skolavslutningar inför sommaren. Nu ser jag verkligen fram emot att få höra vad låten kan inspirera till för mästerverk under hösten! säger Svenska Downföreningens ordförande Veronica Magnusson Hallberg.

Tillsammans med oss på Studieförbundet Vuxenskolan arrangerar föreningen nu en musiktävling där alla som gillar musik, drömmer om en livespelning och att få spela in en musikvideo är välkomna att delta.
– Det gäller att med sin egen tolkning av Rocka sockorna-låten charma eller imponera på vår jury. Sedan kan drömmen slå in! fortsätter Veronica. – Vår originalsång är utgångspunkt, men det är helt fritt att välja vilken genre eller sound som helst, i bästa ”Så mycket bättre”-anda!”

Gör din version av låten!

1. Lyssna på orginalet på rockasockorna.se.

2. Spela in din egen tolkning av låten (ljud eller video) till rockasockorna@svenskadownforeningen.se, och glöm inte att även skicka med:

• Namn och ålder på samtliga som medverkar i bidraget
• Telefonnummer till dig som skickar in bidraget

Tävlingsbidrag kan skickas in under hela hösten, fram till och med den 17 december. Du kan t.ex. spela in ditt bidrag med mobiltelefonkameran.

Alla bidrag publiceras löpande på rockasockorna.se.
Vinnaren presenteras den 1 februari och får sedan spela in sin tolkning med tillhörande musikvideo i professionell studio. Musikvideon lanseras den 1 mars 2018.
Det blir också en livespelning för vinnarbandet, på den stora Rocka sockorna-festen på Världskulturmuseet i Göteborg den 18 mars 2018