Om oss

Är du intresserad av musik?
Vill du spela musikinstrument eller sjunga tillsammans med dina vänner?
Då kan du gå i studiecirkel.

I studiecirkeln prövar man nya saker tillsammans.
I studiecirkeln får alla prata.
Det är studieförbund som sköter om studiecirklar.
Det här studieförbundet heter Studieförbundet Vuxenskolan.
Ibland säger man Vuxenskolan eller SV.

SV finns över hela Sverige och hjälper fler än 1900 musikgrupper med bland annat:

• Lokaler som till exempel replokaler och danslokaler
• Att spela in i studio
• Att spela live framför publik
• Ni kan få hjälp med trumpinnar, strängar, mikrofoner och sådant ni behöver för att kunna spela musik.
• Kurser och utbildningar
• Rockskolor och hiphopskolor

Det är mer än 100 år sedan den första studiecirkeln startade.
Men världen förändras hela tiden.
Vi behöver lära oss nya saker.
Därför är studiecirklar fortfarande viktiga.
Därför finns SV.

Du går i studiecirkel när ämnet intresserar dig.
Du går i studiecirkel för att du vill själv.
Du, dina kompisar och ledaren lär av varandra.
Alla är lika viktiga.

Vår hjälp är gratis

För att samarbeta med oss startar man en studiecirkel hos oss.
Att starta studiecirkel kostar ingenting.

Allt du behöver göra är att kontakta oss och berätta var du bor och vad du behöver ha hjälp med.

Kontakta oss på: musik@sv.se eller genom att klicka dig fram bland våra lokala avdelningar här på hemsidan.

Det går bra att mejla oss på ditt eget hemspråk om du inte är van vid Svenska.